Prečo využiť služby realitného makléra pri predaji nehnuteľnosti ?

Existuje veľa filmov, dokumentov alebo reality šou kde je zobrazená práca realitného makléra. A keď sa zamyslíte a poobzeráte, možno zistíte, že aj Váš sused alebo bývalý spolužiak zo strednej školy tiež robí “realiťáka”

Realitných poradcov je teda mnoho. Keď sa však idete rozhodovať kedy, ako, akým spôsobom predať svoju nehnuteľnosť, odporúčam Vám obrátiť sa certifikovaného realitného poradcu / realitnú kanceláriu, ktorá Vám zabezpečí kompletný servis predaja Vašej nehnuteľnosti.

Medzi služby realitného makléra pri predaji nehnuteľnosti patrí:

  1. vypracovanie trhovej cenovej analýzy– na jej základe Vám maklér doporučí adekvátnu predajnú cenu. Tým budete mať zaručené, že nebudete predávať pod cenu, ale ani nebude Vaša nehnuteľnosť predražená, čím by sa výrazne spomalil či dokonca zastavil kúpno-predajný proces;
  2. homestaging(príprava nehnuteľnosti na predaj) a nafotenie nehnuteľnosti, potrebná úprava fotiek, prípadne video-obhliadka nehnuteľnosti;
  3. inzerát– profesionálny a pútavý text, ktorý informuje o základných parametroch a vyzdvihuje výhody nehnuteľnosti. Žiadne slohy, ani skromné údaje, z ktorých sa záujemca nič nedozvie. Text inzerátu treba prispôsobiť potencionálnym kupujúcim a trhu a je potrebné, aby vyvolal nutkanie prísť sa osobne pozrieť na ponúkanú nehnuteľnosť;
  4. export – každá kvalitná realitná kancelária exportuje na viac ako 20 realitných portálov. Klient si samozrejme export neplati, ako je to v prípade keď si ide sám vyinzerovať nehnuteľnosť na niektorý z verejných portálov;
  5. obhliadky– kvalitný realitný maklér rozpozná “realitných turistov” od vážnych záujemcov a tak zaručí, že do nehnuteľnosti budú vchádzať iba potencionálny kupujúci. Počas obhliadky odprezentuje nehnuteľnosť, odovzdá prospekty záujemcom;
  6. právny servis– vypracovanie kúpno-predajných zmlúv právnikmi (nie realitnými maklérmi!) je súčasťou každého bežného prevodu nehnuteľnosti;
  7. kataster– vloženie návrhu na vklad vlastníckeho práva kupujúceho, prípadne aj návrhu na vklad záložného práva v prípade, že kupujúci financuje nehnuteľnosť hypotekárnym úverom;
  8. odovzdanie nehnuteľnosti a prepis– maklér odčíta stavy z hodín meračov, zabezpečí prepis elektriny a plynu (v mieste a čase odovzdania), informuje obe strany o povinných podkladoch pri odhlasovaní a prihlasovaní u správcu;
  9. po-predajný servis– profesionálny realitný maklér informuje začiatkom januára svojich klientov, z predchádzajúceho roku, ohľadne daňového priznania (odhlásenie a prihlásenie sa k dani z nehnuteľnosti, daň z predaja nehnuteľnosti). Devízou makléra je tiež opätovný servis aj niekoľko mesiacov či rokov po predaji nehnuteľnosti.

Ak ste si mysleli, že predať nehnuteľnosť je hračka, áno môže to byť aj tak možno zistíte, že Vás predaj nehnuteľností a celý servis okolo predaja baví natoľko, že sa tomu začnete venovať profesionálne.. ak však k tejto sfére nemáte blízko, zverte radšej túto prácu do rúk odborníkom. Zaručia Vám nielen kvalitný servis, ale aj cenovo dobrý predaj a ako bonus možno získate nové kontakty či priateľstvá.

Predchádzajúci článok
Refinancovanie úverov teraz za 1%
Nasledujúci článok
Novela Zákona o úveroch na bývanie 2016